Ruttengroep - Onderhoud aan vastgoed, infra en railinfra  - Hoe upgraden wij de klantbeleving van een reiziger?

  Het opknappen van de wachtruimte op station Veenendaal De Klomp

U staat er misschien niet bij stil, maar de een wachtruimte van een station is ook een belangrijk onderdeel in de klantbeleving van de reiziger. Wij bij Ruttengroep vinden het een uitdaging om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen. Met trots kunnen wij zeggen al meerdere stations/ wachtruimtes in Nederland te hebben opgeknapt. Eerst denken, dan doen! Om zo te komen tot het mooiste & beste resultaat!

In deze blog vertellen wij u over ons project: de wachtruimte Veenendaal De Klomp.

Vraag station Veenendaal De Klomp:

De wachtruimte van Veenendaal De klomp moet worden opgeknapt, zodat de wachtende reiziger kan wachten in een mooie/prettige wachtruimte. De vloer, de perronbanken, radiatoren en leidingen moeten blijven.

Advies Ruttengroep

Wij gingen aan de slag en kwamen tot het volgende advies:

  • Frisdrank/ snoep automaten. De automaten zijn verplaatst naar buiten onder de perronkap. De reiziger loopt dan langs deze automaten als hij naar de trein loopt. Daarnaast wordt er meer ruimte in de wachtruimte gecreëerd door deze automaten hier weg te halen.
  • Overbodige leidingen/kabels. De kabels en leidingen die aan het plafond zaten en overbodig waren, zijn verwijderd. Deze kabels/leidingen zorgden voor een erg chaotisch beeld.
  • De perronbank. De perronbank is verplaatst van de hoek naar midden onder het raam. Nadat de automaten waren weggehaald, kon de perronbank daar geplaats worden. Zo oogt de ruimte rustiger en nodigt het de wachtende reiziger uit om te gaan zitten.
  • Verlichting. Wij hebben ervoor gekozen om de verlichting te upgraden naar Ledverlichting.  
  • Plafond. Er is een ‘Spanplafond’ geplaatst met afbeeldingen van lucht/licht/bomen. Op deze manier lijkt het net alsof je naar de buitenlucht kijkt. Daarnaast past deze afbeeldingen bij de directe omgeving van het station.
  • Plafond. In het plafond zijn ‘uplight’ geplaatst. Om zo het licht vanuit buiten uit de lucht, binnen in de wachtruimte te vergroten.
  • Schilderwerk. De wanden, kozijnen en betimmeringen zijn ge-upgrade naar donkere, moderne, strakke en tijdloze tinten. Door de rest van de ruimte een strakke eenvoudige look te geven, wordt de aandacht naar het speelse plafond vergroot.
  • Radiatoren en leidingen zijn in dezelfde achtergrond kleur geschilderd om de wachtruimte rustig te houden.

Foto’s na de renovatie:

 Het advies van Ruttengroep is allemaal uitgevoerd. De wachtende reiziger op Veenendaal de Klomp kan zowel binnen als buiten genieten van licht en de natuur. Klant blij, reiziger blij, wij blij. Eerst denken, dan doen!

Opzoek naar een onderhoudsbedrijf die u op deze manier kan helpen? Maak kennis!